Wednesday, July 28, 2010

I think i'm weird cos...

Evrybody definitely will have sumtink/sum habit/ or just a slight simple things that for other people it is just a silly subject to discuss. But for that particular person, that slightly tiny 'thing' or matter is everything that can really turn over the goodie mood into makhluk hijo!(not exactly la...hiperbola penting untuk menggambarkan keseriusan).

As for me, people might think that those matter that i really concern about maybe just one of the stupid thing for them.. but i think, i have to admit, maybe i'm weird. hahaha lets cekodok hapa kemenatang yang aku sibuk2 bother nk ceherita dr td intro yg tak menarik tu (my essay sux...pardon me..haha)



I think i'm weird cos...


1. I DUN LIKE THE OPEN FLOOR TRAP.
For ur info, floor trap tu kalau korang seorang yg sgt 'concern' sperti aku, ianya adalah lubang untuk air keluar dari lantai toilet tak kiralah any kind of anywhere pun toilet pun. Ala, the circle or rectangular shape tu la, kadang2 made of metal, tapi most of the time made of plastic pvc je. Dapat bayang rupa asalnya? Yang bulat/petak then ada lubang2 halus berdiameter lebih kurang 5mm di permukaannya. (ada yg lubang di tepi). haa detail aku citer, kalau tak dpt jugak byg wadehell is floor trap, kenal tak perkataan google.com? Sila google.

Mengapakah open floor trap (lubang air yang tidak berpenutup) menjadi perkara yg amat aku geruni(geli geleman actually)?

Ini adalah kerana aku seorang yang sgt particular terhadap kebersihan toilet di pandangan mata aku. Bagi aku la, even jubin toilet tu berkilat smpai tahap kena pakai shades dlm toilet akibat silau sekalipun, but whenever i see that circle hole on the floor is not covered sehingga boleh nampak segala 'moisturizer' di dalamnya yang berwarna pelbagai (selalunya earth colour-koko,hitam,hijau gelap dan sebagainya). That toilet FAILED!! Serius. Can u imagine, sedang korang melayan perasaan gelora di dalam usus dgn tenang, kang tiba2 ada haiwan amfibia ataupun amoeba tiba2 melompat keluar dari lubang tersebut, haa..ape korang nk wat? kalau haiwan amfibia ok lagi, kena tiba2 murah rezeki terjumpa dengan Cik Lar.haaa....lu fikirlah sendiri. I will never enter that toilet kecualilah tsunami melanda di dalam perut dan aku akan pretend sehabis daya untuk mengabaikan kwujudan floor trap tu dengan cuba menganalisis dan mengira jumlah siling.

Bagi aku that was the most offensive thing that can offended me!!(ayat tak leh blah, sorry teacher rahmah, i am definitely not ur fav student..haha) Pls la....especially kepada pengusaha toilet awam sedunia, tak perlu anda menggunakan pencuci termahal untuk mencuci lantai anda sehingga silau tetapi anda tidak mampu mengganti floor trap yg tidak berpenutup. Paling lekeh pun, korang buat la inisiatif sendiri untuk tutup floor trap tu pakai penapis teh ke hape ke. I dunno la if i am the only one yg rasa benda tu 'menakutkan' or aku ada geng ANOFTRA (geng Anti-Open Floor Trap). hahahaha bodohla alyaa.



2. PANTANG AKU TINGGALKAN BERUS GIGI DALAM TOILET

why? why? penting sgt ke benda neh?? WOi...penting woo bg aku sbb aku PANTANG KALAU BERUS GIGI AKU ADA KESAN2 DEGIL BERWARNA KEHITAMAN DI PANGKAL PEMEGANGNYA AKIBAT DARI PENINGGALAN DI KAWASAN YANG LEMBAP SECARA BERTERUSAN.
haa, kan dh ada ayat penegasan di situ. For ur info, if korang perasan la, kalau korang tinggal berus gigi korang dalam bekas/cawan/small basket dalam toilet lama2, nnti di pangkal pemegangnya mesti akan ada seperti warna kehitaman di situ. Aku akan menjadi geli untuk memegang even my very own toothbrush jika kondisinya sebegitu cos imagine what caused the toothpaste to turn out dat way? of cos la due to surrounding, it's damp,it's damn and it's totally full of bacteria cos it's  toilet!! demmit.. and if korang perasan jugak la, our tap water is not clean at all. Seriusly, if korang tinggal ur toilet with water splash on the floor for quite a long time, the tiles will have sumkind of brownish colour percipitate. Mcm warna berkarat cmtu la...even korang de ltak water filter pat lapis skali pun, the end product still leave stains. Jabatan Bekalan Air, pls do sumtink~

So, thats why aku kalau boleh sedaya upaya aku akan keluarkan berus gigi aku dr terlibat dengan kancah kebakteriaan di dalam toilet dan remember ye, DUN FORGOT TO CHANGE UR TOOTHBRUSH, at least twice a year. Jangan la smpai berus gigi dah takde berus pun korang masih memanggilnya sebagai 'berus' gigi. Yang tu boleh digelar sebagai pencuci gusi je.





3. AKU LEBIH PREFER WC CANGKUNG BERBANDING DUDUK.

hahaha jgn marah, sdikit sensod di sini. bukan hape just wanna share my experience (by watching tv..boleh panggil sebagai experience ke?) .Mmg dr dulu bagi aku, aku lebih prefer mangkuk tandas cangkung berbnding jenis duduk cos of beberapa sebab peribadi yang tidak patut ditonjolkan dikhalayak ramai la kot. Kang blog aku kena repot as spam dan kemungkinan di letak di bawah entri MELAYU KINI.

Tapi watever pun, alkisah sedikit la, happen to watch the HOUSE tv series yg doktor tak mcm doktor tu tapi best dan doktor perempuan dia agak hot serta mempunyai scene2 kejadian ER yg lebih real berbanding CINTA MEDIK di TV9 satu ketika dulu (wajib ke doktor hensem2 dan usung steteskop sampai ke dalam toilet?sumpah aku tak tengok citer tu...raja farah eh berlakon dlm tu? hahaha tau jugak pelakon dlm tu even tak tengok). Berbalik ke siri HOUSE yg aku tgk tu, adalah sdikit fenomena sakit ape ntah tapi cm teruk jgak la sbb dat person yg sakit tu smpai masuk wad dua tiga kali sebab kena infection pe ntah, but the cause of the disease adalah sebab menggunakan mangkuk tandas duduk awam tanpa melapitkan tisu di tempat duduk wc tersebut. Mesti ramai di kalangan rakyat kita yg not aware of that situation n maybe rasa cm its not a big deal pun but for me, i can see that zillionsss of bacteria can be transfered to our skin (especially at kawasan paha) if we share the mangkuk tandas duduk tu di tempat awam. Do u aware of that? Kalau kita terai scan kawasan mangkuk tandas tu dengan lampu biru seperti iklan sabun Lifebouy dan Colgate (tapi saya baru sja berus gigi saya), pasti segala mak datuk cicit cucun cicot bakteria yang berkeliaran secara bebas di situ. Tak rasa cam scary ke?

ini siri yang HOUSE... dan ini pula..





 hebat tak doktor2 malaysia? spot the steteskop?

I think, penjelasan aku di atas telah menerangkan segala sebab mengapa aku sgt particular terhadap sesetengah perkara. Korang rasa korang ada tabiat pelik yang korang rasa korang je yg buat camtu sedangkan bagi org lain benda tu takdehal pun la. Anyway, everybody is different and unique on their own way. Meh share2 kepelikan anda!!

8 comments:

Afieza Azmi said...

tak suka jugak bila floor trap tu terbukak, nnt mesti nk byg jugak cik lipas tbe2 keluar dr downpipe tu. argh! dh puas berfikiran positif, tp still tak boleh!!

tak suka tandas duduk sebab bila yak tak puashh lahh! dan geli sebab suka byg bpe juta org tah dh duduk kt cni. eiuw. rela tahan drp redha. hik3 tp kdg2 klo tpkse, nak buat cmno. sobs

haa tu lg 1. sy kalau boleh, sblm nak keluar toilet mst nak renjis toiletries tu seluruh alam smp kering smp angkat mmg gerenti air tak menitik. tak suka dan nnt kalau berair mst lme2 ada coklat2 tu. geli!!!

alyaanajwa said...

bagus! anda layak digelar ANOFTRA!! yerp, mmg betul fakta and anda semua td..dan renjis2 tu pun salah satu habit saya. Kita samalah! peewit!

Unknown said...

hurm...me myself pn almost mcm 2...lg pn yg cangkung mcm lg mudah untk kuarkan isi2 dlm usus..haha..juz sal brus gg 2 xnah pk pn untk kuarkn..nway,its gud idea act drpd kn cuci pemegang dia almost every day..bgus2 alyaanajwa..

alyaanajwa said...

Yerp syuhada.. Lbih sng dan pantas. Hehe yerp, bleh apply tgk.. Mesti rasa memberus gigi dgn lebih tanpa was-was.. Hehe

Adian said...

damn aku TAK PERNAH dan TAK AKAN guna tandas duduk dengan DUDUK atas dia. kalau takde tandas cangkung kat situ pun, aku cangkung atas tandas duduk. (nasib baik aku xberat sangat, kalau tak, takut gak pecah mangkuk tu) hahahahah

alyaanajwa said...

Haha instruction do not squat on dis wc seswai ntok ko adian..

Afieza Azmi said...

bagus adian. amalkan selalu. dulu pun selalu gak cangkung sebab tak reti nak duduk. gila pelik tak faham macam mana org berak duduk siap boleh baca paper. damn btol. heh tp sejak2 tgk buntut terburai err saya dh taubat. takpelah, duduk jela dr nnt hilang buntut. sobs

alyaanajwa said...

Fieza : btol2.. Takut gak bila dh tertengok image2 consequences mencangkung kt tandas duduk.. Huhu