Wednesday, November 11, 2009

Must Watch Movie- 2012

Title: 2012
Genre: Drama/Sci Fi
Directed by: Roland Emmerich
Written by:
Roland Emmerich,
Harald Kloser
Starring:
John Cusack,Amanda Peet,Danny Glover,Thandie Newton,Oliver Platt,Chiwetel Ejiofor,Woody Harrelson
Music by: Harald Kloser
Budget: $200 million
Movie releases:
November 13, 2009

serba sikit info tentang movie neh...tgk budget dia weh..agak2 klu cita Malaysia buat movie budget cmneh,siapakah pengarah yang layak diberikan peranan nk mengarah cita sebegini?

a) Prof Razak Muhaidan dengan tajuk movienya "Anak Mami Tiada Lagi"

atau

b)Dato Yusof Haslim dengan tajuk movienya "Tragedi Sembilu Bulan Disember"

atau mungkinkah

c) Shuhaimi Bibi dengan tajuk movienya "Pontianak Haram Naik Flight Dengan Orang Ramai"


sedikit penambah IQ kepada para pembaca. Lu pikir lah sndiri.

Back to da main agenda, aku dpt tgk Malaysia 2012 Premiere kt Cineleisure smlam!!! Jgn Jeles!! Freeeee pulak tuhhh..hahaha siap letak kaler merah lagi bagi menggambarkan ke-excitedan yang terlampau.

Citer neh membuatkan kita berfikir tentang perkara yang bakal terjadi pada tahun 2012 neh. Dan ada jugak yang lepas tgk movie neh je siap wat planning hidup lpas nih nk buat pa,nk pi mana, nk kawin tahun bila dan sebagainya...

Agak scary klu fikir klu la bnda neh betul2 terjadi....mama...abah...titan...huhuhu

Klu ikotkan research yang dorang buat dan klu korang search kt tenet pun,byk data-data yang menyokong kebenaran 2012 ini. Korang google search je 2012,segala bala benda kluar. Silalah merajinkan diri anda to find da truth by urself. In fact, cari sndri lagi thrill kan?? (alasan malas nk update blog panjang2..hehe sori) lagipun masa aku search poster dia pun mcm2 jenis gambor terdampar di skrin.


bukan


bukan jugak




ok..tapi still x memenuhi piawai SIRIM





YAA...Ini dia!

Neway, kena tengok kena tengok jugak!!! Best best dan best. Pendek kata Layan..Panjang kata Layannnnnnn. Spa yg dh tgk,leh la tinggalkan pendapat leh kita slow talk skit psal movie neh ye. SMS pun boleh, pakai surat pun boleh, pakai burung merpati, pakai kucing lagi boleh... Slamat Menonton!!

3 comments:

neldras said...

movie 2012 mmg antara movie terbaik 2009.. mgkn revenge of the fallen pun takleh lawan. tapi berdasarkan beberapa fakta, movie 2012 ni dibuat berdasarkan sebuah hadis palsu..

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:

Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari ping ita nnya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah te lin ga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


Cuba kira... 1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat,jadi 3 august 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat. Sama dengan hadis nabi pasal huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan di atas muka bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, ia mengenai satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal cuma 1/3 shj. (yang NASA Amerika dok bagitau pada 21-12-2012 planet X akan lintas dekat bumi ni) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja maha mengetahui..

info lagi kat sini :
http://nabilathelegend.blogspot.com/2009/09/nuaim-bin-hammad-meriwayatkan-dengan.html

profwacko said...

sorry baru nak comment walaupun movie nie dah lama main kat cinema. Baru tgk last week, so this is my review.

Movie nie macam transformers revenge of the fallen gak. Effect, graphic memang superb sehabis baik la. Tengok gempa bumi, bangunan runtuh, lava gunung berapi, giant tsunami... mmg terharu gak laa hati menengok kan. Tapi, jalan cerita dia bagi aku hampeh gila, dan tak logic.

Macam tak percaya yg c JC (john cusack) boleh selamat dari beberapa malapetaka tu until laa dia jumpa kapal besar aka mothership anime gundam tu.

Anyway, bila habis tengok movie nie, aku dapat buat kesimpulan.. this movie is A SUPER DISASTER movie, not END of THE WORLD movie.

peace on earth yoo

alyaanajwa said...

thanx guys for da comment!! luv it!!

neldras : yerp2,penah bca gak pasal hal neh b4 dis. thanx for da info

profwacko : efek dia mmg bombastic tp mmg aku pn pikir x logik gak cos after pa yg dah jd, kerak bumi shifted pe suma, asal still de peta dunia dgn eloknya. bukan almost whole america dh tenggelam la, terbakar ;a pe suma ait? di manakah kelogikannya di situ? hehe neway, klu bab efek mmg xdak spa leh lawan la, nama pun hollywood movie kan...huhu